torsdag 20 november 2014

Ju närmare julen, desto mer gammaldags blir jag.../The closer we get to Christmas, the more old-fashioned I get...

När jag då och då tittar förbi en loppis eller en secondhandbutik brukar det hända att jag går där ifrån med ett vävt band eller en liten knypplad spets. Jag tycker att det är så vackert och det känns så riktigt och förr i tiden och allmoge och folkloristiskt. Det är härligt. 
Om jag ägde en vacker folkdräkt, skulle jag antagligen bära den till jul. Tyvärr är sådana dräkter oerhört dyra så jag får nöja mig med att smycka mig med de vävda banden. Ett vackert Leksandsband ( från Leksands hemslöjd) är faktiskt väldigt dekorativt att sätta runt halsen!
Sometimes when I visite a fleemarket or a secondhand store, I finde a woven ribbon or a hand made lace. I think it's so beautiful and it's seems so real and old fashioned and folkloristic. It's great!
If I had a beautiful folk-costume, I would probably wear it for Christmas. Unfortunately those costumes are very expensive so I have to be happy with just decorating my self with a woven ribbon. A beautiful Leksand ribbon i actually very pretty to put around your neck as a necklace.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar